WYDARZENIE
Ładowanie Wydarzenia

« Wszystkie Wydarzenia

  • To wydarzenie minęło.

Spotkanie Świąteczne 2019

10 grudnia 2019 | 17:00 - 20:00

W czasach, kiedy wielu dyskutuje o tym, jaki styl przywództwa najlepiej sprawdza się w świecie zmiany i nieprzewidywalności, my to już wiemy! Podczas Świątecznego Spotkania tym razem nie rozmawialiśmy o bezpieczeństwie, ale o tym, jak być nie tylko dobrym szefem bezpieczeństwa, ale też liderem, który pomaga innym rozwinąć skrzydła.

Wszyscy się komunikują, a tylko niewielu POROZUMIEWA” – takim mocnym stwierdzeniem rozpoczął swoje wystąpienie Maciej Wiśniewski  (Inspire Leadership). Bo, jak się okazuje, komunikacja nie jest sprawą łatwą. Bardzo wiele rzeczy nam w niej przeszkadza! Jedną

z ważniejszych jest wygląd – pochopnie oceniamy. Odpowiedzialny jest za to tzw. „mózg gada” czyli instynkty i fizjologia. Zaraz potem włączają się emocje, stereotypy, a dopiero na końcu logika! Dlatego, jeśli masz zły dzień, a musisz załatwić coś ważnego – lepiej zadzwoń

i porozmawiaj. Przez telefon nie widać, w jak słabej jesteś formie! – przekonywał pan Maciej. Bo bardziej reagujemy na to, co widzimy, niż na to, co słyszymy.

 

Ale wygląd to nie wszystko! Myślenie człowieka, to, jak postrzega on słowa i jak dobiera swoje zachowania, zależą od różnych uwarunkowań. Z określonym temperamentem się rodzimy, na to nakłada się 1 z 14 rodzajów osobowości,  wzorce kulturowe i role społeczne (odwieczne pytanie: jak wypada się zachowywać?).  Czy zatem jesteśmy „gotową osobą”? Nie! Nasz charakter kształtujemy przez całe życie! I to od nas zależy, jacy jesteśmy! – przekonywał Maciej Wiśniewski.

Możemy być szefem z syndromem 4 W : „Wszystko wiem, wszystko widziałem”, albo innym…

Takim jak Cezary Piekarski ze Standard  Chartered Bank, który opowiedział, jak kształtowało się jego podejście do roli szefa.

 

Lekcja 1. Szczerość szefa

Jak oceniać pracownika podczas rozmowy rocznej? Pamięć ludzka jest zawodna i zazwyczaj oceniamy pracownika za jego pracę przez ostatnie 3 tygodnie przed spotkaniem. To niesprawiedliwe. Może lepszy jest segregator pilnie spisywanych zasług i nagan? Ale jak to wszystko omówić w pół godziny? Dlatego, zdaniem pana Cezarego – lepiej na bieżąco: chwalić i wskazywać obszary do poprawy. Tu pojawia się problem szefa marudy, który „się czepia”. Czy jest na to jakiś sposób?

– Zatroszczmy się o pracowników jako o osoby. Naprawdę, możemy się nauczyć tej troski. – przekonywał  p. Piekarski, który ma kalendarz urodzin swoich pracowników, stara się wiedzieć, co się u kogo dzieje nie tylko zawodowo ale i prywatnie. – Cenię relację. I kiedy mówię komuś, że coś mu się nie udało – to chciałbym, by wiedział, że się o niego troszczę i staram się mu pomóc”

Szczerość bez troski – to okrucieństwo, a troska bez szczerości to oszustwo.

Ta szczerość ważna jest również w postawie samego szefa. Warto pokazywać swoje słabości i jak nad nimi pracujemy. Trudne, ale dzięki temu jesteśmy wiarygodni. „Stajemy się ludźmi, za którymi inni chcą iść”- podsumował  Cezary Piekarski.

Lekcja nr 2. Sukces to ja!

Wśród szefów często panuje bardzo złudne przekonanie, że każdy sukces w dziale –  to zasługa SZEFA! Nawet, gdy  to pracownik  coś świetnie zrobił – to przecież JEGO pracownik.

– Jednak szybko się przekonałem, że nie mogę wszystkiego kontrolować. Po latach doświadczeń już wiem, że to oni – moi podwładni rozwiązują problem i prowadzą projekty. Pomagam im podejmować trudne decyzje, uczę, biorę odpowiedzialność. I tu kończy się moja rola”  – wyznaje Piekarski.

Na pewnym etapie trzeba to zrobić, bo nie sposób być ojcem każdego sukcesu i każdej porażki w coraz bardziej rozrastającej się firmie.

Lekcja 3. Kontrola jest wyższą formą zaufania?

Nowa firma, nowe otwarcie. Czas zrobić porządek! Szefowi, bardzo pomaga dział IT i Jira.

– Robimy tickety i pilnujemy pracowników. Jak wszystko dzieje się za wolno, to poganiamy.  Ale ludzi nie da się przez cały czas popędzać pracując w trybie pełnej kontroli – mówi Cezary Piekarski. – Potem tracisz kilka godzin tygodniowo, by wysłuchiwać, czego ludzie nie zrobili i dlaczego.

Dlatego warto zmienić swoje nastawienie w kwestii kontroli pracowników. Kilka rzeczy krytycznych i ważnych pozostaje w Jirze, ale reszta lepiej działa, gdy jest “chaosem”. Okazało się, że rzeczy pozornie porzucone, szybko znalazły swoich opiekunów. Ku zaskoczeniu – pojawili się nowi właściciele projektów. Nie potrzeba wszystkiego „ubierać w tickety”. Ludzie lubią być odpowiedzialni za realizację jakiegoś zadania.

– Dlatego rozmawiam z nimi jak, moim zdaniem, coś powinno wyglądać. Nie rozwiązuję za nich problemów. Nakreślam ramy i ich z tym zostawiam! – śmieje się Cezary. – A efekty takich rozmów są świetne.

Lekcja 4. Czy klient dobrze przestraszony to klient – zadowolony?

Ta zasada świetnie się sprawdza w ubezpieczeniach, ale już gorzej w rozmowie z szefem. Strach rzadko się materializuje. Dlatego nie warto przekonywać szefa, że potrzebujemy pieniędzy, by zbroić się po zęby i zabezpieczać. Argument „Wszyscy umrzemy – widać to na wykresie.” nie działa, gdy szef widzi dysonans między tym, co mówimy a rzeczywistością.

Łatwiej jest zyskać sponsora, kiedy mówimy o korzyściach jakiegoś projektu, niż straszyć  niebezpieczeństwem, które czai się za każdym rogiem.

 

Ależ to było dobre spotkanie! Mamy nadzieję, że kolejne będą równie interesujące. Zapraszamy już w marcu.

A tym czasem życzymy Państwu pogodnych pełnych rodzinnego ciepła i odpoczynku Świąt!

Spotkanie CSO Council

 

10.12.2019 r.

❗ Spotkanie Świąteczne

Lekcja o przywództwie czyli jak być dobrym menedżerem (cyberbezpieczeństwa)

Szef obszaru bezpieczeństwa informacji i cyberbezpieczeństwa to przede wszystkim jednak… szef właśnie. Menedżer, lider – ktoś, kto powinien swoją postawą i przykładem inspirować innych, pociągać za sobą, sprawiać, by inni chcieli i mogli się rozwijać w swojej profesji. Musi też być dobrym partnerem dla „biznesu” – kimś, komu management w firmie może zaufać, wierząc w jego wiarygodność i integralność.

Tegoroczne świąteczne spotkanie CSO Council poświęcimy tej właśnie perspektywie – szukając inspiracji i dobrych wzorców  u najlepszych ekspertów i doświadczonych praktyków. Grudniowe spotkanie CSO odbędzie się po spotkaniu Rady CSO Council.

🕒 Spotkania CSO Council to gwarancja bardzo efektywnego spędzenia 2-3 godzin w elitarnym gronie dyrektorów bezpieczeństwa informacji z dużych organizacji.

🎯 Treściwą i aktualną merytorykę zapewniają najlepsi eksperci, zaś możliwość wymiany opinii oraz dyskusji z uczestnikami spotkania to niepowtarzalna okazja do pogłębienia wiedzy jak i doświadczeń.

Zapraszamy!

Przemysław Gamdzyk i Adam Danieluk

17.00 - 17.30

Rejestracja uczestników i networking przy kawie

17.30 - 17.40

Powitanie uczestników spotkania oraz sprawozdanie ze spotkania Rady CSO Council i prezentacja Agendy na 2020

Przemysław Gamdzyk

Komitet Organizacyjny, CSO Council

Adam Danieluk

, ISSA Polska

17. 40 - 18.15

Być liderem – co to tak naprawdę znaczy?

Maciej Wiśniewski

Współzałożyciel i prezes Zarządu, Inspire Leadership

18.15 - 18.45

Co czyni Ciebie dobrym menedżerem (bezpieczeństwa) – osobiste wyznanie z subiektywnego punktu widzenia

Cezary Piekarski

Managing Director, Global Head of Cyber Defence & Threat Management, Standard Chartered Bank

18.45 - 19.00

Dyskusja wszystkich uczestników

19:00 - 20.00

Swobodne rozmowy i poczęstunek

Q Club w Hotelu Regent

ul. Belwederska 23, 00-761 Warszawa, Polska

ORGANIZATORZY

PARTNERZY MERYTORYCZNI

Szczegóły

Data:
10 grudnia 2019
Czas:
17:00 - 20:00
Strona internetowa:
https://csoc.pl/spotkanie/spotkanie-swiateczne-2019/